2017/09/25

A Taxi Driver (逆權司機)

改編自真實事件嘅韓國電影,講嘅係韓國 1980 年發生光州事件,漢城司機金先生幫助德國記者 Peter  進入光州拍攝當時發生嘅事,以及將佢送返機場,成功將事件向世界報導。

由於 1979 年總統遇刺,到軍人政變,1980 年戒嚴同禁止政治活動及對國家元首任何批評,引起各地嘅反抗獨裁統治,示威。而光州係被捕反對黨人物金大中嘅出身地,同埋係追求民主嘅地方,就算軍人暴力鎮壓,好多平民被殺,都繼續反抗。

呢齣戲講嘅係未反抗嘅時候,光州啱啱畀圍城,禁止同外界有接觸。而其實漢城都已經有好多大學生周圍示威抗議,只係唔知道光州咁大件事。做司機嘅主角金先生,到送 Peter 入光州嗰日,都唔知發生乜事,佢代表嘅係呢種世界上嘅大多數,唔係好理會身邊發生乜事,只係覺得阻佢生活就唔啱嘅人,啲人煩到嘔,大學生讀屎片。

Peter 呢類外媒,亦好代表咗某種知識份子有啲高高在上嘅心態,認為自己好重要,開頭其實有啲乞人憎,雖然金先生都係衰格嗰種粗人,但 Peter 係完全睇唔起呢種 taxi driver。呢齣戲叫 a taxi driver 都幾有意思,Peter 到咗最後,其實最掛念嘅係呢一位 taxi driver。

當然故事都好明顯係講佢兩個點樣改變自己嘅睇法,金先生眼見軍人向平民殘殺,同埋知道政權用傳媒嚟欺偏平民,而 Peter 就由之前嘅覺得記者要去埋啲亂嘅地方至啱,以一個旁觀者嘅冷眼去睇,變咗要見到自己新認識嘅人死去,唔忍心睇落去,對金先生呢個粗人直頭改觀。

電影整體係編排得好,好容易理解,好容易投入,只係後段有啲長氣,Peter 某啲同平民嘅對白我覺得有啲格格不入,甚至堆砌。不過其餘尤其金先生嗰部分係非常好嘅。

香港人當然又會諗起好多嘢,但係我第一樣諗嘅係點解南韓到依家都仲要拍呢齣戲呢?原來事件到依家都未有一個好好同令人滿意嘅裁決,原來好多當年有分行兇嘅人都冇受到制裁。呢樣令我諗起柬埔寨又係一樣,根本冇好好咁為死難者取回公道。

原來係咁,所以南韓仍然係爭取緊。而香港,當然我係諗起好多似嘅嘢,好似幫政權嘅媒體會將反抗一邊稱為暴民,而軍人呀警察嗰啲就好慘。不過,睇呢齣戲,令我諗嘅係另一啲嘢。

我見有啲熟口熟面嘅說話,好似話呢齣戲令人明白到政權係可以好冷血架咁。呢啲類似嘅嘢我以前都會感慨一番,好似睇返之前《無聲吶喊》同《逆權大狀》啲觀後感,真係覺得睇完會覺醒喇咁。但其實我睇完呢齣戲,唔再有呢種感覺。其實係唔會架喇。政權可以好冷血呢樣嘢,其實人地一早廿幾年前示範咗你睇啦,仲相信佢會改變,真係好有問題。

另一樣令我深思嘅係,光州事件呀,或者其他令人支持嘅運動,都係去到話政權殺害平民,咁樣,啲人至會同情,就會企喺示威者嗰邊咁話。呢樣嘢好似好合理,都好多人到依家都仲相信,如果唔係就唔會咁多和平理性非暴力嘅執著。

但係咁樣,好似光州事件呢齣戲個故事咁,如果啲軍人唔去鎮壓,咁點?個司機仲會唔會幫啲學生?佢究竟知唔知啲學生追求嘅係乜嘢?佢究竟認唔認同?連呢齣戲,都不斷強調,啲人係睇唔過眼殺平民架咋。佢哋其實唔係追求緊同一樣嘢。

呢齣戲只係講開頭光州啲人畀人殺,但之後其實點樣反擊,係冇點提,反擊喎,實情係點都唔使講,唔通仲係唱歌跳舞咩?有一幕個電視台畀人燒鬼咗,其實係反抗者做架。但齣戲唔講。點解呢?點解仲要將反抗者都有用暴力一面抺去?就係呢個世界太過沉醉喺聖人化上面。呢個世界太偽善。

呢個世界唔接受以暴力去對付暴力,連拉咗赤柬啲頭頭都要拖到安享晚年至審,受害人就死得就死,唔死嘅仲要同當日殺佢全家嘅人做街坊,有啲仲做緊官,搞到啲人心理有問題。而原來南韓都一樣。

啲爭取乜乜乜嘅人唔進化,但啲政權一早進化晒,佢只要唔去暴力鎮壓你,你就輸硬,因為旁人根本都唔係好想你要追求嘅嘢,當佢見你好慘畀人打殺,佢咪企喺你嗰邊。但啲政權進化咗囉,佢都唔理你就得,因為啲旁人遲早就覺你煩同搞事而憎你,乜都唔使出就收皮。

只係幾年間,睇《逆權大狀》同《逆權司機》,會有咁唔同嘅觀感。

dieman

沒有留言:

發佈留言